Social media zijn u niet vreemd. U hebt wellicht één of meerdere persoonlijke accounts of overweegt om binnenkort uw eerste stappen te zetten op de social media-platformen om contact te houden met uw omgeving of om het nieuws op de voet te volgen.

Maar wist u dat kanalen als LinkedIn, Twitter en Facebook ook een enorm professioneel potentieel hebben? Tijdens deze interactieve opleiding verdwijnen al uw twijfels en vragen als sneeuw voor de zon.

Welke social media passen bij u? En vooral: hoe gaat u ermee aan de slag in uw kantoor? Dat leert u op amper een halve dag.

Uw resultaten

Na deze opleiding

  • weet u hoe u social media inzet naast de traditionele media.
  • integreert u social media vloeiend in uw professionele communicatie.
  • schakelt u social media in om efficiënter samen te werken met anderen.
  • gebruikt u social media om uw werk beter te organiseren.
  • kent u de opportuniteiten én de valkuilen van social media.
"

Goede docent die weet waar hij over spreekt met de nodige kennis en ervaring. Inhoudelijk zeer nuttig voor eender welk bedrijf in eender welke sector. Deze opleiding is het geld waard.

"
Jolien Valkeneers, Promoter, Upstars
"

Met alle tips uit deze opleiding krijg je gewoonweg zin om met social media aan de slag te gaan!

"
Helena Op den Kamp, projectleider - communicatie, Flanders Synergy
"

De opleiding Social Media overtrof mijn verwachtingen. Dankzij de praktische tips kon ik direct aan de slag. De docent had veel kennis van zaken en paste zijn niveau aan dat van de deelnemers aan. Deze cursus is zeker een aanrader!

"
Caroline Anseeuw, zaakvoerder, Ledsky
"

Ik wist niet wat ik mocht verwachten maar de lesgever kon mij uitermate boeien en de lestijd vloog voorbij. Een cursus die verhelderend maar ook ontnuchterend is voor iedereen die met sociale media te maken heeft. De non-believers in sociale media zouden beter deze cursus volgen willen ze vermijden om hopeloos achterop te geraken in deze digitale wereld. Ik heb in jaren zo geen boeiende cursus meer gevolgd. Smaakt naar meer!

"
Patrick De Pauw, verbindingsambtenaar, Provinciebestuur Vlaams-Brabant
"

To the point informatie, hands-on en een docent die de materie duidelijk goed kent.

"
Jürgen Verheye, product specialist output en suppl., Online Grafics

Programma

1. Hoe ziet de perfecte strategie m.b.t. sociale media eruit?

  • Wat zijn sociale media?
  • Wat is de meerwaarde van social media?
  • Hoe kiest u de juiste mix van social mediaplatformen?
  • Hoe gaat u met social media aan de slag?

2. Communiceren en netwerken via social media: wanneer gebruikt u welke tool?

Facebook

  • Profielen, groepen, fanpagina's: wat gebruikt u wanneer?
  • Hoe adviseert u doelgericht met social ads?
  • Hoe stelt u in twee minuten een Facebook-advertentie op ?
  • Hoe zorgt u dat die advertentie bij de juiste mensen terechtkomt?
  • Hoe rekruteert u via Facebook?

LinkedIn

  • Hoe creëert u uw gouden LinkedIn-profiel?
  • Hoe onderhoudt en vergroot u uw professioneel netwerk?
  • Hoe promoot u uw producten en diensten, uw bedrijf of uzelf met relevante content?
  • Hoe adverteert u doelgericht via LinkedIn?
  • Hoe rekruteert u via LinkedIn ?
  • Wat levert een betalende account u op? Doen of niet?

Twitter

  • Welke mogelijkheden biedt Twitter u en uw organisatie?
  • Hoe gaat u aan de slag met Twitter Ads

YouTube, Instagram, Snapchat

  • Wat zijn de meest in het oog springende opties van deze social media?

3. Reputatiemanagement: Twitter en Google Alerts

  • Wat als het misgaat op social media?
  • Hoe wapent u uw organisatie tegen vragen en klachten?
  • Hoe zet u monitoring tools en Google alerts in?

Docent(en)

Ben Roggen

Ben Roggen rondde in 2014 zijn opleiding commerciële communicatie af aan de PXL hogeschool en vervoegde het social media team van RCA Group. Daar beheert hij klanten zoals SKODA, Campari en Vanden Borre en houdt hij zich dagelijks bezig onder meer het uitwerken van online strategieën tot het schrijven van dagelijkse berichten en van concepten bouwen tot uitwerken creatieve campagnes.

Praktische informatie

Prijs: 224 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data